جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : azar

روستای کنگ مشهد

 روستای کنگ مشهد

 

کنگ در لغت دو معنی دارد اولی به معنی پرنده‌ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند و دیگری به معنی دژ مستحکم میباشد . روستای کنگ در 28KM غرب مشهد قرار دارد . ارتباط این روستا از طریق یک جاده آسفالت در محور مشهدطرقبه نغندر است . روستای کنگ به دلیل وجود کوه‌های مرتفع درختان فراوان و  نوزیدن بادهای خشک دارای آب و هوای معتدلی میباشد . نحوه استقرار خانه‌ها با توجه اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی جنوب غربی است که بیشترین بهره‌گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن میباشد . این روستا در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از دریا قرار دارد .تور مشهد زمستان 94شیب عمومی جنوب غربی و شمال شرقی و میانگین شیب آن حدود ۷ درصد است. کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبا کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار رفته و برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بسیار مناسب است .تور مشهد نوروز 1395

 

 


روستای جاغرق ییلاقی و زیبا مشهد

روستای جاغرق ییلاقی و زیبا مشهد

روستای جاغرق در فاصله 21KM از منطقه جنوب غربي مشهد مقدس و بافاصله تقریبی 7km جنوب غربي شهر طرقبه قرار دارد که به ده های کردينه ، طرقدر، تغاره ، عنبران و شانديز است . منطقه  جاغرق یکی از مناطق گردشگری مشهد بحساب می اید و دارای آب و هواي معتدل کوهستاني میباشد . این منطقه در فصل تابستان هوای معتدلی دارد و در فصل زمستان بسیار سرد می شود. تور مشهد اسفند 94رستوران ها و مکانهای اقامت موقت در اطراف رودخانه و يا به صورت جزيره در مناطق مختلف روستا بنا شده است که در تابستان مکان خوبی براي استراحت و تفريح مسافرانتور مشهد زمستان 94و افرادی که عاشق طبیعت هستند می باشد . 

 

 


اخلومد  (اخلمد) مشهد

 

 اخلومد  (اخلمد) مشهد

 

اخلمد در مسير جاده مشهد قوچان و به فاصله 84KM مشهد قرار دارد. فاصله جاده فرعي آن تا جاده آسيايي حدود 16KM است. در انتهاي رودخانه پرآب آن دو آبشار وجود دارد كه ارتفاع يكي از این آبشارها 23 متر میباشد . از روستاي (اخلمد) تا آبشار حدود 3KM فاصله است كه اين مسير را بايد پياده گذر کرد .تور مشهد نوروز 1395باغات فراوان و ميوه‌هاي آن مخصوصاً سيب اخلمد بسیار معروف و شناخته شده است .

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد,جاذبه های توریستی مشهد,بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: